..niet veel later lig je onder narcose in het midden van onze woonkamer.

12:44

Een vermoedelijke beet van een parasiet zorgde voor een soort allergische reactie. In een paar uur tijd is de jeukprikkel je teveel en begin je non stop te krabben en te likken. Al snel checken we je huid. Help! Een hotspot! Terwijl wij de volgende dag met smart wachten op de arts word de wond steeds groter! Niet veel later lig je onder narcose in het midden van onze woonkamer. Vandaag lees je hoe huize van Dijk een heuse ziekenboeg werd.

Even terug naar het begin. Iets met een parasiet misschien? In mijn huis?! Bah! Terwijl ik spontaan overal jeuk krijg alarmeer ik de dierenarts. Marije Guliker die als dierenarts een mobiele praktijk heeft komt die maandagmiddag aan huis. Haar nuchterheid stelt al snel gerust. Luca heeft een hotspot, we scheren de plek kaal, behandelen de wond met betadine en honingzalf en er word er een spuit gegeven met corticostero├»den tegen de ontsteking. Omdat "Luucie" niet zo dapper is als dat hij eruit ziet begint hij angstig tegen te stribbelen. Uiteindelijk word besloten hem onder narcose te brengen voor deze ingreep. Krijgt hij diezelfde avond een heerlijk koekje tegen mogelijke parasieten en word ook Floyd onder handen genomen. De volgende dag volgt er een tweede controle omdat puplief blijft janken. Een groot bot biedt uitkomst. Nu zou het toch echt beter moeten gaan. 

De kap een paar uurtjes af voor een lekker bot(je).

Naomi die de ochtend een paar uur bij oma aan het spelen was, haal ik na het dierenartsbezoekje op. Al snel merk ik dat ze warm voelt, terwijl haar oogjes nog schitteren. Misschien had ze nog wat slaap? Eenmaal thuis wil ze niet anders dan bij me zitten terwijl ze zachtjes kreunt. Het zal toch niet? Voor ik haar in bedje leg blijkt het toch waar. Ons kleine meisje heeft flinke koorts. Als een zielig hoopje mens komen we die verdere dag door. Terwijl ik ondertussen Luca afleid niet aan zijn wond te zitten, Naomi in slaap probeer te schommelen, de golven spuug probeer op te vangen en haar tranen probeer te drogen. We gaan hier even in de overleefstand, mag het?


Ons kleine meisje ineens heel ziek

Van alle kanten hoor ik de griepverschijnselen weer opborrelen. Heeft de voorjaarsgriep jullie al getroffen?

-x- Mama van Dijk



Leuk als je reageert!

3 reacties

  1. sjonge wat een stress. Hopelijk allebei snel weer beter, succes met de verzorging.
    Hier alleen wat lichte versies tot nu..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh ik hoop dat het daarbij blijft voor jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gossie wat een ziekenboeg! Hopelijk knapt iedereen snel weer op. Ninthe had vorige week ineens een dagje hoge koorts, maar voor de rest bleven we (vooralsnog) gespaard.

    BeantwoordenVerwijderen