Wat neem je mee op reis met (kleine) kinderen?

06:00


Op reis met het gezin. Van grote koffer op het dak tot een aanhangwagen achter de auto. Ruimte, die komen we op reis altijd te kort! Herkenbaar? Dit keer doen we het anders. Nadat ik vorig jaar nog schreef over de ware volksverhuizing die gaande was tijdens ons vertrek voor een paar dagen texel besloot ik van te voren dat dát nu niet meer zou gebeuren. Immers bleef destijds natuurlijk de helft onuitgepakt en stond het derde slaapkamertje in het huisje dat we huurden volgestouwd.


Terwijl de meesten onder ons de vakantie net hebben afgesloten of zelfs allang achter zich hebben gelaten zijn wij aan het genieten van onze ietwat late zomervakantie. En eenmaal gewacht hebbende is het die nu natuurlijk hartstikke waard! Laat de zon maar veel schijnen! Wij zitten er klaar voor!

Dit jaar reizen vertrokken we richting het Zuiden van Tsjechië. Op aanraden van broer en schoonzus die hier al vaker hun vakantie hebben gevierd. De boeking verloopt vlekkeloos, de voorpret hebben we voor tien, en als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl blijken we zo enthousiast dat vrienden gezellig besluiten mee te gaan! Hoe leuk is dat! Terwijl ik me met een stationwagen al zorgen maakte over de beschikbare ruimte lukt het hen (met baby van 4 maanden) toch ook, enigszins verbazingwekkend, in een Aygo! Respect!

  • Luiers / Billendoekjes
  • Hydrofiel doeken
  • Kleding Koud/Warm 
  • Bekers / Fles 
  • Toiletspullen 
  • Beddengoed / Campingbedje / Matrasje
  • Knuffel / Speen / Beer
  • Boodschapjes voor onderweg
  • Speelgoed / Boekjes / Wagentje 
  • Buggy of Kinderwagen 
  • Slabbers / Doekjes
  • Babyfoon?!
  • Zonnebrand
  • Kidz kleed (groot en afneembaar)
  • ...
We huurden een huisje op een mooi park gelegen aan het lipnomeer.
Vol goede moed maak ik lijstjes en weer opnieuw andere lijstjes, streep ik driftig af en neem ik meermaals een normale dag door om te bedenken wat ik vooral niet moet vergeten. En toch rijd ik altijd weg met in gedachten de volgende jammerklacht; "Ik ben wat vergeten, jammer, ik zou alleen niet weten wat.." 

Herkenbaar? Of ben jij de ultra nuchtere inpakker die dat gerust een paar uur voor vertrek doet?

-x- Mama van Dijk 

Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Heerlijk om te lezen, haha! In de week van tevoren denk ik wel na over of er echt iets mee moet en of dat dan nog gewassen moet worden en dergelijke, maar het inpakken gaat hier op het laatste moment. ;-) Ik denk altijd: mocht ik het vergeten, zijn er altijd wel winkels... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin het liefst al veel te lang van te voren met het maken van lijstjes, zodat ik met het aftellen van de dagen alleen maar meer aan het lijstje kan toevoegen wat ik niet moet vergeten. Anders zou ik echt stress krijgen denk ik, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi herkenbaar! Vooral nu met die gierende hormonen!-x-

      Verwijderen